neděle 28. prosince 2014

2015 goals and resolutions

Vždycky jsem ráda psala různe to do listy a seznamy a odškrtávání a zvýrazňování patří stále mezi moje oblíbené činnosti. A i když nevěřím, že novoroční předsevzetí mají nějakou magickou moc a že mám šanci 100% dodržet vše, co si předepíšu, asi není na škodu si sepsat, co bych za rok 2015 ráda stihla a čemu bych se naopak chtěla vyhnout :).


1)Prokrastinace. Doufat, že s příchodem nového roku najednou začnu být ultra super produktivní, na Facebook se ani nepodívám a nebudu netrpělivě odškrtávat dny do začátku nové série Arrowa, Flashe či Game of Thrones je asi utopie. Ale začít si dělat seznamy věcí, které za den musím stihnout a snažit se efektivněji využívat čas by vážně nebylo od věci. Když si totiž uvědomím, kde bych mohla být a co bych mohla zvládat, kdybych netrpěla závislostí na seriálech a sledování fotbalu a tenisu...podporovat svůj oblíbený tým nebo hráče je sice normální, ale když se dívám třeba i na třetí španělskou ligu, bude asi něco špatně.



2)Životní styl. Nikdy jsem neměla aktivnější letní prázdniny než tenhle rok. Nebyl den, kdy bych nejezdila na kole, nehrála tenis, neplavala nebo nejezdila na prkně. Se začátkem školy jsem rybník nahradila bazénem, začala chodit na lekce a pomalu se seznamovala s posilovnou. Moje spotřeba kuskusu se ztrojnásobila, stejně jako počet zkonzumované zeleniny a čokoládu jsem blahosklonně přenechávala mamce. Když však přišla doba důležitých písemek ve škole a blížil se čas, kdy jsem měla psát FCE a CAE testy, mamka měla smůlu. Stres totiž ráda zajídám. Hodně. Místo za bazén a posilovnu jsem začala utrácet za jídlo a Oreová milka se stala mojí nejlepší kamarádkou. No a vánoční prázdniny nejsou úplně nejlepší dobou na to dát se zase dohromady. Rozhodně nehodlám být člověkem, který bude prvních 14 dní v lednu blokovat fitko (na to stejně nemám peníze) a pak si při prvním pohledu na domácí buchtu řekne, že to stejně nemá cenu, ale pár (nebo radši víc než pár) změn mi rozhodně neuškodí.

3)Vaření, pečení, atd.,atd.,atd...myslím, že mi rozhodně neuškodí trochu zlepšit svoje cooking skills. Trochu to souvisí s předchozím bodem, ale i s tím, že se blíží doba, kdy budu odkázaná sama na sebe (protože vysokou ve vesnici, kde žije 97 lidí jen tak nenajdete)...a rozhodně nechci přežívat o smažených nudlích z Pandy (i když za 20 jsou občas hodně fajn...a ta sójovka!).


4)Řidičák. Bydlím na vesnici a do nejbližšího města to mám 10 kilometrů. Na nejbližší nádraží 2 a České dráhy se asi vyloženě baví tím, že mi ruší jeden vlak za druhým. Navíc příští rok půjdu do čtvrťáku, což znamená maturitní ples, snahu dostat se na vysokou a v neposlední řadě i maturitu samotnou. Můj seznam důvodů "Proč nic nestíhám" se tím ještě prodlouží a když se k podání přihlášky do autoškoly nedonutím hned v lednu, nepodám ji už nikdy.

5)iPad/Michael Kors/Longchamp bag. Všechny tyhle věci (+ ještě pár dalších) patří na seznam se vším, co bych chtěla, ale vlastně vůbec nepotřebuju. Dokud ale bydlím u rodičů a peníze z brigád můžu používat a zneužívat dle vlastního uvážení, je nejlepší doba na to si na nějakou z těchhle věcí našetřit. Na tu, která mi v danou dobu bude připadat jako největší must have, samozřejmě. A podmínkou je i to, že všechny peníze musím našetřit opravdu sama. Z žebrání u rodičů o peníze bych totiž neměla radost ani já, ani oni. A navíc bych si ráda ušetřila to, že mě pošlou do háje :D.



6)Práce. Opět tak nějak souvisí s předchozím rádoby předsevzetím. Bez brigády se totiž šetří špatně. A ne že bych měla nějak extra vysoké nároky, ale ráda bych, kdyby mi do nosu cvrnklo i něco jiného, než vaření kukuřice a vynášení košů v zoo, nebo točení zmrzliny za 50kč/hod (kde jsem navíc skoro rozbila stroj, rozlila čokoládu a párkrát vytopila stánek :D). Ráda bych našla práci, která bude jednou vypadat dobře v životopise, bude mě třeba i trochu bavit...a kde nebudu mít šanci něco zničit.

7)Knížky, zprávy, noviny. Jsem ve třeťáku a volba vysoké školy se tedy začíná nebezpečně blížit. Ze svého znechucení z většiny hodin fyziky, chemie i matematiky dokážu odvodit, čemu bych se v budoucnu rozhodně věnovat neměla. Lákala by mě žurnalistika, mediální studia, nebo marketing a PR. Nejradši bych tedy první možnost, ale pro povolání sportovního redaktora mám jako holka už teď stíženou výchozí pozici. Všechny tyhle obory však spojuje nutnost orientovat se v současném dění. Chtěla bych tedy začít číst noviny pravidelně a ne jen nárazově (a ne jen to, co mě nejvíc zajímá, že, FOXSPORTS). A koukat častěji na zprávy by mě taky nezabilo, v ignorování TV Nova už mám stejně praxi. A co se knížek týče – do konce letních prázdnin přečtu všechny knížky z maturitního kánonu. Kromě nich pak budu číst samou kvalitní, pozitivními kritikami a oceněními ověnčenou literaturu. Tak! (ha,ha,hahahaha.)



Nakonec bych chtěla zmínit něco, čemu se snad ani nedá říkat předsevzetí. Nejsem sice člověk, co by hrotil každou špatnou známku a měl deprese ze dnů, kdy se prostě vůbec nic nedaří, občas ale není na škodu si připomenout, že člověk by měl všechno brát v klidu. Zbytečným babráním se v hloupostech totiž ničemu nepomůžeme a když nějaký problém řešíme s úsměvem, je hned poloviční. A jelikož náš život není a nikdy nebude perfektní, byla by škoda, kdybychom si ho ještě sami zhoršovali věčně zamračeným výrazem a negativním myšlením :).






Žádné komentáře:

Okomentovat